Takkewerk

We doen het al een poosje, lekker de natuur intrekken met onze bende ongeregeld. Dit jaar al voor de vijfde keer togen we weer met snoeischaar en takkenzaag naar een lokaal rijtje knotwilgen die wel een hoognodige knipbeurt konden gebruiken. Lekker in het zicht op Hoofdweg Noord 2a, beter kun je een activiteit niet in de kijker zetten toch? Wat fijn dat we deze keer bij de familie Maljaars terecht konden. Kijk anders eens even naar rechts net voordat je het dorp in rijdt en je ziet meteen wat een schitterend werk er weer geleverd is. Nog leuker, een deel van de takken is meteen gebruikt als vlechtwerk om de paddock in het weiland mee af te schermen. Dat noemen we eer van ons werk.

Lekker in een boom klimmen. Met gereedschap werken waar je normaal van papa en mama niet eens bij in de buurt mag komen en dan ook nog lekker fikkie stoken, marshmallows in je haar smeren en net zoveel broodjes worst eten als je maar op denkt te kunnen. En dan ook nog worstenbroodjes en soep van onze gastheren. Man man man wat een feest. En dan ook nog met zo’n fraai resultaat. We mogen best wel weer een beetje trots zijn op onszelf. En op iedereen die kwam helpen natuurlijk. Van enthousiaste ouders, bewoners en buren tot de firma Groenslag die er met alle plezier voor zorgde dat we ook de dikste takken konden versnipperen. En het allermooiste? Jahoor, we hadden zoals ieder jaar weer van dat lekkere koude, droge, zonnige weer. Alsof we het verdiend hebben.

hdr

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *