Op de fiets, op de fiets…

En toen was het weer september. De zomer leek nog lang niet voorbij, maar het seizoen van Jeugdraad5.1 ging toch weer van start. Afgelopen zaterdag reden we met een leuke groep onder begeleiding van Oorlogsmuseum Gdynia uit Axel langs de belangrijkste plaatsen van de bevrijding van onze regio. Een serieus onderwerp om mee te beginnen, maar daarom niet minder belangrijk.

Dankzij de uitleg van onze gidsen leerden we een hoop over wat er in die dagen allemaal gebeurde. Ook over de arme Poolse jongens die voor onze vrijheid het leven lieten. Twee daarvan liggen begraven op het kerkhof hier in Zuiddorpe. Om te laten zien dat we hen niet vergeten zijn, hebben we daar dan ook uitgebreid bij stil gestaan. Een mooie dag met een belangrijke boodschap.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *