Al jaren op onze agenda, eindelijk ook echt op pad. De Wereldoriëntatiedag van Jeugdraad5.1 Klinkt dat saai? Dan heb je het ontzettend mis. Vandaag trokken we naar Het Verdronken Land van Saeftinghe. Niet alleen een bron van geschiedenis, maar vooral ook van vermaak. Wie sliert er nu niet graag door de modder? Het weer hielp daar in ieder geval goed bij. Kwam het op de heenweg nog met bakken uit de lucht, eenmaal in Het Verdronken Land klaarde het bijna een beetje op. De nevel over dit schitterende natuurgebied maakte het allemaal nog extra feeëriek. Zowel voor de allerkleinsten, die met gids Marc op zoek gingen naar zeemeerminnen en ander watergespuis, als de echte avonturiers die met hun gids dwars door alle geulen en blubberpoelen tot bij de enige boom in het hele gebied doortrokken. Je wordt er een beetje vies van misschien, maar dat was het meer dan waard.









































































